måndag 2 augusti 2010

Inte Paris men väl en Mårbackapelargon


Det kan vara sommaren, den intensiva tröttvärmen som lagt som som en slöja över mitt kvarter eller det faktum att jag måste skriva en suggestiv uppsats på två dagar som bidrar till min lättja och apati. Så jag skriver inget mer än: "kvinnorna varken skriver eller lever i en annan avdelning, en kvinnoavdelning" och meddelar även att jag köpt en levande, rosa, stor, buskig blomma som jag har intentionen att sköta och låta leva i många år. Jag ska nu ta mig an jätteverket Klara var inte Paris och tömma en kanna te.


6 kommentarer:

  1. Johanna! Ge mig lite boktips!

    SvaraRadera
  2. gärna! jag har, bara för dig, tittar djupt i min bokhylla och hittade tre böcker jag tycker att du borde läsa. två av dem har jag läst, den sista inte ännu. Men i alla fall: En novellsamling vid namn "Kostym" av Ninni Holmqvist. Det första vi läste när jag började plugga svenska, särkilt trevliga noveller var Kostym och På tåget tillbaka till Kairo. Sen tycker jag att du borde läsa "Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig" av Kerstin Thorvall, den är brännhet! Och sist (som jag inte läst, men jag har läst annat av henne och hon är begåvad!) "Jag skulle vara din hund (om jag finge vara i din närhet) en roman som beskriver Ellen Keys förbjudna kärleksliv skriven av Anneli Jordahl... Så nu vill jag också ha boktips!

    SvaraRadera
  3. Åh, tack!
    Då ska jag göra detsamma och kika i min boksamling nu...

    Jag föreslår följande:
    *Oryx & Crake av Margaret Atwood (trort dock atden heter något helt annat på svenska)
    *Sång från Hjärtats Bakgård av Anna Jörgensdotter (diktsamling)
    *Aaallt av Haruki Murakami!

    SvaraRadera
  4. Men gud, man skulle kunna tro att mitt tangentbord hade druckit lite när det skrev det där...

    SvaraRadera
  5. haha ja nu ser jag. oanständigt av ditt tangentbord att dricka alkohol!

    SvaraRadera